تاریخ درج خبر : 1401/9/20

سه نوع ب ام و xDrive جدید در تمرین زمستانی

کمپانی ب‌ام‌و سه نمونه از مدل‌های ب‌ام‌و xDrive را به تمرینات زمستانی در یخچال‌های طبیعی سولدن در اتریش برده تا بار دیگر مزایای انتقال قدرت کاملا متغیر به هر چهار چرخ را به نمایش بگذارد.

وقتی برف شروع به باریدن می‌کند و جاده‌ها یخبندان می‌شوند، BMW X1 جدید و BMW iX1 جدید در کار خود هستند. مشخصات شخصیت قوی آن‌ها و BMW xDrive تمام ابزارهای لازم برای کار را فراهم می‌کند و در تمرینات زمستانی در یخچال‌های طبیعی بالای سولدن، اتریش، آن‌ها بار دیگر مزایای انتقال قدرت کاملا متغیر به هر چهار چرخ را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، نسخه جدید خودروی کامپکت Sports Activity Vehicle (SAV) اکنون با سه نوع سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند در دسترس است.

 

مقاله : xDrive در BMW چیست؟

 

BMW xDrive چه با موتورهای هیبریدی ملایم بنزینی و دیزلی، یک سیستم محرک هیبریدی پلاگین یا نیروی تمام الکتریکی در iX1 جدید ترکیب نیروها باشد، پیشرفت مطمئن و لذت رانندگی زمستانی را در مسیرهای آزمایشی پر از برف Ötztal اتریش ارائه می‌کند.

 

سه نوع ب ام و xDrive جدید در تمرین زمستانی سه نوع ب ام و xDrive جدید در تمرین زمستانی

 

شش مدل از SAV جدید با BMW xDrive اکنون برای فروش آماده هستند. چهار مورد از این موارد اینجا در سولدن هستند تا سیستم هوشمند تمام چرخ متحرک در تمام انواع آن مورد توجه و بررسی قرار گیرد. قدرتمندترین نمایندگان موتور بنزینی و دیزلی ب‌ام‌و X1 جدید انتقال نیروی محرکه را به هر چهار چرخ در صورت لزوم در هر زمان در شکل اصلی خود انجام می‌دهند. فناوری هیبریدی خفیف 48 ولتی به این مدل‌ها افزایش قدرت الکتریکی اضافه می‌کند که کارایی را بهینه می‌کند و مهم‌تر از همه، انتقال نیرو را تیزتر می‌کند.

 

در BMW X1 xDrive23i جدید (مصرف سوخت ترکیبی: 7.2 – 6.5 لیتر در 100 کیلومتر [39.2 – 43.5 mpg imp]؛ انتشار CO2 ترکیبی: 163 – 146 g/km در چرخه WLTP) به طور کلی تولید می کند. توان خروجی 218 اسب‌بخار BMW X1 xDrive23d جدید (مصرف سوخت ترکیبی: 5.4 – 4.8 لیتر در 100 کیلومتر [52.3 – 58.9 mpg imp]؛ انتشار CO2 ترکیبی: 141 – 125 g/km در چرخه WLTP) 211 اسب‌بخار در هر دو مورد، نیروی محرکه تولید شده توسط ترکیب موتور احتراقی و موتور الکتریکی از طریق یک چرخ دنده مخروطی و یک کلاچ آویزان با کنترل الکتروهیدرولیک بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌شود. این سیستم که با DSC (کنترل پایداری پویا) در ارتباط است، به تغییرات شرایط در کسری از ثانیه پاسخ می‌دهد و برق را به جایی که نیاز است هدایت می‌کند.

 

سه نوع ب ام و xDrive جدید در تمرین زمستانی

BMW X1 xDrive30e جدید (مصرف سوخت ترکیبی: 1.0 – 0.7 لیتر در 100 کیلومتر [282.5 – 403.5 mpg imp]؛ مصرف برق ترکیبی: 20.9 – 18.0 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر؛ انتشار CO2 ترکیبی: 23 – 16 گرم در کیلومتر چرخه WLTP؛ ارقام NEDC: – ) قدرتمندترین گزینه از دو گزینه هیبریدی پلاگین برای BMW X1 جدید است. در اینجا، یک موتور بنزینی سه سیلندر که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد و یک موتور الکتریکی که قدرت را از طریق چرخ های عقب می فرستد، خروجی سیستم 240 کیلووات/326 اسب بخار را تولید می کند. فعل و انفعال دقیق کنترل شده موتور احتراقی و موتور الکتریکی، سیستم تمام چرخ محرک هیبریدی را ارائه می دهد. در تست زمستانی در Sölden، این امر به طور قابل توجهی در در دسترس بودن آنی نیرو هنگام کنار کشیدن و کشش مطمئن خودروها بر روی سطوح پوشیده از برف مشهود است.

 

BMW X1 xDrive30e جدید (مصرف سوخت ترکیبی: 1.0 – 0.7 لیتر در 100 کیلومتر [282.5 – 403.5 mpg imp]؛ مصرف برق ترکیبی: 20.9 – 18.0 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر؛ انتشار CO2 ترکیبی: 23 – 16 گرم در کیلومتر چرخه WLTP) قدرتمندترین گزینه از دو گزینه هیبریدی پلاگین برای BMW X1 جدید است. در اینجا، یک موتور بنزینی سه سیلندر که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و یک موتور الکتریکی که قدرت را از طریق چرخ‌های عقب می‌فرستد، خروجی سیستم 326 اسب‌بخار را تولید می‌کند. فعل و انفعال دقیق کنترل شده موتور احتراقی و موتور الکتریکی، سیستم تمام چرخ محرک هیبریدی را ارائه می‌دهد. در تست زمستانی در سولدن، این امر به‌طور قابل توجهی در دسترس بودن آنی نیرو هنگام کنار کشیدن و کشش مطمئن خودروها روی سطوح پوشیده از برف مشهود است.

 

BMW iX1 xDrive30 جدید با یک موتور الکتریکی در محور جلو و یکی در عقب (مصرف برق ترکیبی: 18.1 – 16.8 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر؛ انتشار CO2 ترکیبی: 0 گرم در کیلومتر در چرخه WLTP) همچنین یک مفهوم محرک را به مشتریان ارائه می‌دهد که در آن انتقال قدرت به هر چهار چرخ عنصر طراحی آن است. موتورهای الکتریکی دوتایی آن با هم حداکثر خروجی 313 اسب‌بخار تولید می‌کنند که می‌تواند به لذت رانندگی بسیار موثر در مسیرهای پوشیده از برف مرکز تست زمستانی، مانند جاهای دیگر، تبدیل شود.

 

سه نوع ب ام و xDrive جدید در تمرین زمستانی سه نوع ب ام و xDrive جدید در تمرین زمستانی

 

در انواع مودهای رانندگی برقی، یک نسخه مخصوص AWD از محدودیت لغزش چرخ (ARB-X) این اجازه را می‌دهد تا قدرت درخواست شده توسط راننده با دقت بیشتری توزیع شود تا چابکی و عملکرد رانندگی آن‌ها نیز بهینه شود. به عنوان مثال، هنگام حرکت روی زمین لغزنده یا رانندگی پویا در پیچ‌ها، مقدار نیرویی که از طریق چرخ‌های عقب ارسال می‌شود، افزایش می‌یابد تا از چرخش چرخ‌های جلو جلوگیری شود و شتاب خودرو افزایش یابد.

 

در عین حال، بهبود ایمنی و در نتیجه تجربه رانندگی در زمین‌های چالش برانگیز، عملکردهای کمک راننده هستند که برای اولین‌بار توسط BMW X1 جدید ارائه می‌شوند. این‌ها شامل فیدهای دوربین است که هنگام استفاده از سیستم‌های کنترل فرود در تپه و دستیار رانندگی به نمایشگر ارسال می‌شود و به راننده کمک می‌کند مسیرهای کوهستانی دشوار را پیمایش کند و در سطوح پوشیده از یخ و برف مذاکره کند.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و