تاریخ درج خبر : 1401/10/13

کارشناسی خودرو کارکرده

در خرید خودرو کارکرده دانش فنی و تجربه از ارکان اصلی به‌شمار می‌روند که در صورت عدم بهره‌مندی خریدار از آن‌ها، ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شود. به این منظور کارشناسی خودرو از اهمیت بالایی برخودار است.

 

زمانی که قصد خرید خودرویی کارکرده را دارید، نیاز به فردی متخصص با دانش فنی و تجربه بالاست که تمامی بخش‌های فنی و بدنه خودرو را مورد بررسی قرار دهد. کارشناسی خودرو کارکرده علاوه‌بر تخمین و برآورد قیمت واقعی خودرو، میزان سلامت فنی و سلامت ظاهری خودرو را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد که تمامی این پارامترها در کنار یکدیگر ارزش خرید خودروی مدنظر را برآورد می‌کنند.

 

شرکت پرشیا خودرو به عنوان تنها مرجع رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای BMW و MINI در ایران با تکیه بر دانش فنی و تجربیات خود در این زمینه، خدمات تخصصی کارشناسی فنی و کارشناسی بدنه را به خودروهای ب‌ام‌و و مینی ارائه می‌کند. خدمات کارشناسی فنی و بدنه خودروهایBMW و MINI در نمایندگی‌های منتخب خدمات پس فروش از مطابق با استانداردها توسط تجهیزات مدرن و به‌روز انجام می‌پذیرد.

گواهینامه Premium Selection

گواهینامه Premium Selection

از بارزترین ویژگی‌های کارشناسی فنی و بدنه خودروهای BMW و MINI در شرکت پرشیاخودرو، صدور گواهینامه Premium Selection است. در این فرآیند خودروها در کمترین زمان توسط کارشناسان حرفه‌ای و با تجهیزات به‌روز و استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت عدم مشکل، گواهینامه سلامت فنی و بدنه برای خودرو صادر می‌گردد. این گواهینامه اطمینان خاطر را به خریداران خودروهای BMW و MINI می‌دهد که خودروی مورد نظر مورد تائید شرکت پرشیا خودرو بوده و تجربه‌ای لذتبخش از خرید خودرو کارکرده BMW و MINI را خواهند داشت.

 

 

کارشناسی بدنه خودرو

 

مراحل کارشناسی خودرو کارکرده

در گذشته غالبا معاملات صورت گرفته در بازار خودرو بدون فرآیند کارشناسی انجام می‌پذیرفت. اما به تدریج با بالا رفتن تورم و افزایش قیمت خودروها، درخواست کارشناسی خودرو بیش از پیش احساس می‌شد. فرآیند کارشناسی خودرو شامل مراحل و بخش‌های مختلفی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کارشناسی بدنه، کارشناسی فنی، کارشناسی قطعات بدنه، کارشناسی میزان کارکرد خودرو، کارشناسی موتور و گیربکس اشاره کرد. همچنین در پایان تست رانندگی خودرو از دیگر موارد مهمی است که می‌تواند تکمیل کننده تمامی موارد اشاره شده باشد. زیرا برخی از ایرادات تنها در هنگام رانندگی با خودرو نمایان خواهند شد.

 

کارشناسی بدنه خودرو

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌هایی که کارشناس خودرو توجه زیادی به آن دارد، کارشناسی بدنه خودرو است. در این نوع بررسی، هرگونه تغییر نظیر زنگ زدگی، دفرمه شدن، خوردگی، رنگ شدگی و مشخص شده و نقش بسزایی را در تعیین قیمت خودرو ایفا خواهد کرد. در حقیقت اگر خودرویی حین تصادف، دچار تغییر شکل شده یا بدنه آن آسیب دیده باشد، آن ایمنی و استحکام اولیه را نداشته و نمی‌توان آن را خودروی خوبی برای خرید درنظر گرفت. تنها در صورتی می‌توان از این عیوب چشم‌پوشی کرد که قسمت‌های آسیب دیده به طورکامل تعویض گردند.

 

کارشناسی بدنه خودرو

 

کارشناسی بدنه خودرو خود شامل سه بخش اصلی زیر می شود که تمامی این مراحل در شرکت پرشیاخودرو توسط کارشناسان متخصص و به وسیله تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می‌شود. 

  1. بررسی شاسی و ستون‌های خودرو
  2. رنگ شدگی بدنه خودرو
  3. بررسی قطعات تعویض شده بدنه خودرو

 

کارشناسی ستون و شاسی خودرو

بخش دیگری که در کارشناسی بدنه بسیار حائزاهمیت است، کارشناسی ستون‌ها و کارشناسی شاسی خودرو است. چرا که این قسمت‌ها نشان از استحکام و ایمنی خودرو دارند. در صورت بروز تصادف شدید و ضربه سنگین به این قسمت‌ها، ایمنی کلی خودرو به خطر خواهد افتاد. لذا بررسی دقیق و تخصصی این قسمت‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

شاسی‌ خودرو به قسمتی اطلاق می‌شود که عامه مردم آن را اسکلت اصلی خودرو می‌نامند. اگر آسیبی به شاسی وارد شود، بلا استثنا باید از خرید آن اتومبیل صرف نظر کنید. کارشناسی شاسی به علت حساسیت بالایی که دارد، افراد عادی قادر به تشخیص آن‌ها نخواهند بود. بنابراین کارشناسان خبره و مجرب در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

ستون‌های خودرو که وظیفه اتصال سقف به عنوان ضعیف‌ترین قسمت بدنه به قسمت زیرین را دارد، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ایمنی خودرو و حفظ جان سرنشینان در تصادفات شدید را دارند. از این رو بررسی و کارشناسی این قسمت‌ها از اهمیت بالایی برخودار است. وجود هرگونه ضعف و ایراد در این قسمت‌ها می‌تواند دلیل محکمی برای عدم خرید آن خودرو باشد. چرا که آسیب‌ دیدگی در این بخش‌ها می‌تواند حاصل برخورد ضربه‌ای شدید در تصادفی سخت باشد. بنابراین ایمنی کلی خودرو کاهش خواهد یافت.

 

رنگ شدگی بدنه خودرو

یکی از مشکلاتی که همزمان با افزایش قیمت خودرو کارکرده ممکن است برای بسیاری از خریداران پیش آید، عدم تشخیص رنگ شدگی بدنه خودروهای کارکرده و یا صفر کیلومتراست. چرا که بسیاری از مراکز تعمیرگاهی و مراکز صافکاری‌ با بروزرسانی تجهیزات و دانش فنی خود، قطعات آسیب دیده بدنه خودروها را به نحوی تعمیر و بازسازی می‌کنند که تشخیص آن برای بسیاری از خریداران مقدور نیست. از آن‌جایی که رنگ شدگی بدنه بسته به نوع خودرو میزان افت قیمت قابل توجهی را به همراه دارد، حتما می‌بایست قبل از انجام معامله و نقل و انتقال خودرو از یک کارشناس حرقه‌ای و باتجربه کمک گرفت.

شرکت پرشیاخودرو نیز در این زمینه با بهره‌گیری از دستگاه‌های دیجیتال و به‌روز، میزان رنگ شدگی، ضخامت و محل دقیق رنگ شدگی بدنه خودرو را طی مراحل کارشناسی تشخیص و به مالک اعلام می‌دارد. اتاق نور مجهز و استاندارد موجود در مجموعه بادی‌شاپ این امکان را فراهم می‌سازد تا فرآیند کارشناسی خودرو به بهترین شکل ممکن انجام بپذیرد.

 

کارشناسی بدنه خودرو - اتاق رنگ

 

کارشناسی قطعات تعویضی بدنه خودرو

در ادامه بحث کارشناسی بدنه خودرو، یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، قطعات تعویضی بدنه است. گاهی پیش می‌آید که در طی یک تصادف، میزان خسارت و ضربه وارده تا حدی زیاد است که باید آن قسمت را به طور کلی تعویض کرد. در چنین شرایطی نمی‌توان منکر کاهش قیمت خودرو شد. تعویض قطعات بدنه خودرو در ایران مرسوم نیست اما درکشورهای خارجی امری مهم شناخته می‌شود. زیرا آن‌ها معتقدند سلامت و استحکام قطعات تعویض شده، زیاد خواهد بود.

تشخیص قطعه تعویضی نیز مثل بررسی‌های دیگر کار مشکلی‌ است. برای کارشناسی خودرو و تشخیص قطعه‌ای که تعویض شده، به یک متخصص ماهر نیاز است.گاهی این قطعه از روی یک خودرویی باز شده و روی خودروی مربوطه بسته می‌شود که در اصطلاح به قطعات استوک معروف هستند. از آنجا که قطعه انتخابی کیفیت و نوع رنگ مشابهی با قطعه‌ی قبلی خودرو دارد تشخیص آن به شدت سخت می‌شود. در چنین شرایطی تنها کارشناس خرید خودرو است که می‌تواند با دانش و تجربه‌ای که دارد این موضوع را تشخیص دهد.

 

مشاوره خرید خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و

 

کارشناسی فنی، موتور و گیربکس خودرو

دشوارترین و مهمترین بخش از کارشناسی خودرو به بررسی بخش فنی شامل قوای محرکه موتور و گیربکس می‌شود. چرا که بررسی و عیب‌یابی این بخش علاوه‌بر تجهیزات استاندارد، نیازمند تجربه و دانش فنی و مکانیکی است. کارشناس در این بخش، به هرگونه صدا یا لرزش غیرطبیعی توجه ویژه‌ای داشته و مشکلات فنی را برای خریدار اعلام می‌کند.‌ هرچند که به وسیله دستگاه عیب‌یابی دیاگ تمامی مشکلات فنی خودرو نمایان خواهد شد. اما با این حال تجربه و دانش فنی کارشناس حرف اول را در بخش فنی می‌زند. در این مرحله از کارشناسی بخش‌هایی از جمله موتور، گیربکس و جلوبندی توسط تست دیاگ‌ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

کارشناسی بدنه خودرو - اتاق رنگ

 

از آن‌جا که امروزه بسیاری از خودروها دارای کامپیوترهای صنعتی به نام ECU هستند، دستگاه دیاگ به آن متصل شده و تمامی بخش‌ها و یونیت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تست دیاگ این قابلیت را دارد که تمامی خطاهای دریافت شده از کامپیوتر مرکزی را دریافت کند. بنابر این می‌توان از نتیجه حاصل شده وضعیت فعلی خودرو را ارزیابی کرد.

  • از دیگر قابلیت‌های تیت دیاگ می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
  • بررسی میزان مسافت پیموده شده
  • عمل کردن سنسور ضربه
  • بازشدن کیسه‌های هوا
  • تعمیرات اساسی موتور
  • میزان مصرف سوخت و

 

تست رانندگی

در پایان پس از بررسی تمامی آیتم‌های موردنظر در یک خودرو، تست رانندگی می‌تواند در نتیجه حاصل از بررسی‌های انجام شده مثمر ثمر واقع شود. چرا که برخی از مشکلات فنی تنها با تجربه و دانش فنی کارشناس قابل شناسایی و ردیابی هستند. علاوه‌بر این کارشناس مربوطه تمامی بخش‌هایی که در تستس دیاگ مشخص شده‌اند را در تست رانندگی به صورت عملی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

شتاب خودرو، کیفیت سواری، میزان نرمی سیستم تعلیق، سر و صداهای اضافی موجود در کابین، عملکرد سیستم ترمز، نحوه تعویض دنده در گیربکس‌های اتوماتیک و مواردی از این قبیل توسط کارشناس در تست رانندگی بررسی خواهند شد.

 

مشاوره خدمات کارشناسی خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی کارشناسی خودرو بصورت رایگان فرم زیر را پر نمایید.

تلفن ۰۲۱۴۵۹۱ داخلی ۱۱۵۰ و ۱۱۵۸