تاریخ درج خبر : 1402/3/6

نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد.

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 با طراحی متفاوت و طیف متنوعی از انواع پیشرانه‌های برقی و بنزینی معرفی شد.

پویاتر از همیشه، با انبوهی از نوآوری‌های دیجیتال و برای اولین بار با پیشرانه تمام الکتریکی، اینگونه است که سدان سری 5 BMW جدید به اوج می‌رسد. به‌عنوان مثال BMW i5، نسخه جدید موفق‌ترین سدان تجاری جهان، راه را برای حرکت ممتاز پایدار در بخش میان‌رده‌های پرمیوم پیش می‌برد.

از سال 1972 تاکنون هفت نسل از محبوب‌ترین سری تولیدات باواریایی‌ها به بازار عرضه شده است که طی این سال‌ها به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان، سری 5 و سری 3 محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصولات کمپانی ب‌ام‌و هستند. اکنون با معرفی نسل هشتم سری 5 می‌توان انتظار داشت که این راه همچنان برای سری 5 هموار خواهد بود و با ارائه تکنولوژی و نوآوری‌های دیجیتال جدید، می‌توان سهم عمده‌ای از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.

نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد. نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد.

نسل جدید ب ام و سری 5 با کد اتاق G60، تحت تاثیر زبان طراحی تازه این برند شکل گرفته است، که قبلا در مدل‌های ب ام و سری 7، X7  و XM مشاهده کرده بودیم. البته این رویه، با انتقادات زیادی مواجه شده ولی مطمئنا نظر برخی افراد را جلب کرده است. فرم چراغ‌های جلو را می‌­توان به نسل پنجم سری 5 شبیه دانست، ضمن­ این‌که به نظر می‌­رسد طراحان به انتقادات درباره ابعاد جلوپنجره توجه کرده و از طراحی این قطعه در ابعاد بسیار بزرگ خودداری کرده‌­اند.

بی ام‌ و سری 5 جدید به لحاظ ابعادی نسبت به گذشته رشد نسبتا چشمگیری داشته است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.06، 1.9، 1.515 و 2.995 متر اعلام شده است، بنابراین G60 در تمام جهات رشد کرده است، هرچند که شاید در تصاویر قابل تشخیص نباشد. ضریب درگ بدنه هم 0.23 اعلام شده است.

چراغ‌های عقب نیز با طراحی باریک کاملا خلاقانه و جدید بوده که تاکنون در این سری مشاهده نشده است. صندوق عقب، شیب‌ ملایم و نزدیک به سبک بدنه‌ی فست‌بک دارد تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. مدل‌های بنزینی و هیبریدی، ۵۲۰ لیتر فضای بار خواهند داشت اما سری ۵ برقی، صندوق ۴۹۰ لیتری دارد.

نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد. نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد.

طراحی فضای داخل کابین و امکانات رفاهی

طراحی فضای کابین نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 کاملا متحول شده است و مواردی شامل دو نمایشگر 12.3 اینچی پشت آمپر و 14.9 اینچی لمسی را به همراه دارد. جدیدترین نسخه از رابط نرم‌افزار ب‌ام‌و iDrive 8.5 که تاکنون فقط برای سری ۷ استفاده شده بود؛ روی سری ۵ هم نصب خواهد شد. نکته قابل توجه در این محصول، استفاده از متریال کاملا گیاهی است که برای نخستین‌بار در میان محصولات ب‌ام‌و، کابین نسل جدید سری 5 از آن بهره‌مند شده است.

سری 5 اتاق G60، نخستین محصول ب‌ام‌و است که قابلیت تعویض خط با نگاه راننده در آینههای جانبی را به همراه دارد. پس از پیشنهاد خودرو به تعویض خط، این امر انجام خواهد شد. این ویژگی، بخشی از سامانه دستیار راننده حرفه‌‌ای است که در ازای پرداخت مبلغ اضافه ارائه شده و موارد دیگری شامل دستیار بزرگراه در سرعت‌های بالاتر از 136 کیلومتر برساعت را نیز به همراه دارد.

نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد. نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد.

موتورهای بنزینی و دیزلی جدید با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولت.

موتورهای بنزینی و دیزلی از نسل جدید ماژولار موتورهای BMW Group Efficient Dynamics ارائه خواهند شد. آنها اکنون دارای فناوری هیبریدی ملایم 48 ولت هستند و به صورت استاندارد با یک گیربکس 8 سرعته Steptronic Sport هماهنگ می شوند.

تیپ‌بندی نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 با مدل 530i آغاز می‌شود که نیروی پیشران خود را از موتور چهار سیلندر 2 لیتری بنزینی توربوشارژ با توان خروجی 255 اسب‌بخار و 400 نیوتن متر گشتاور تامین می‌کند. این نیرو به صورت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد اما این انتخاب برای خریداران وجود دارد که سیستم xDrive یال همان چهار چرخ متحرک را نیز سفارش‌گذاری کنند. شتاب فر تا صد در این نسخه 5.9 ثانیه اعلام شده که در صورت سفارش‌گذاری سیستم چهار چرخ متحرک این عدد یک دهم ثانیه کاهش می‌یابد.

نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد. نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد.

تیپ بعدی با نام تجاری 540i از یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر خطی بهره می‌گیرد که قادر به تولید نیرویی معادل 375 اسب‌بخار و 520 نیوتن متر گشتاور است. در این تیپ به صورت استاندارد شاهد سیستم چهار چرخ متحرک هستیم که شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه‌ای را به همراه خواهد داشت. شایان ذکر است که در سیستم قوای محرکه این خودرو شاهد سیستم هیبریدی خفیف نیز هستیم.

اما یکی از جذاب‌ترین نسخه‌ها در نسل جدید سری 5، نسخه تمام الکتریکی است که با نام تجاری i5 در قالب دو تیپ eDrive40 و M60 برای نخستین‌بار معرفی شده است. نسخه‌ ارزان‌تر مجهز به سیستم eDrive40، درای یک موتور در محور عقب با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است که هنگام نیاز، گشتاور لحظه‌ای ۴۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل، در زمان 7.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت محدودشده به ۱۹۵ کیلومتر برساعت دارد. توان پیمایش ارزان‌ترین سری ۵ برقی با یک شارژ، ۴۷۰ کیلومتر اعلام شده است.

اما نسخه پرفورمنس ب‌ام‌و i5 M60 به عنوان پرچمدار این نسل از دو موتور الکتریکی دوگانه در هر دو محور بهره‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 590 اسب‌بخار و 743 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودروی چهار چرخ محرک، در حالت رانندگی M Sport Boost یا فعال‌سازی سیستم لانچ، ۸۱۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌تواند 7.3 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت i5 M60 محدود به ۲۳۰ کیلومتر برساعت است و با یک شارژ، ۴۱۰ کیلومتر را طی می‌کند.

نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد. نسل جدید ب ام و سری 5 معرفی شد.

در هر دو نسخه شاهد استفاده از پکیج باتری 84.3 کیلو وات ساعت هستیم. این خودرو با سیستم شارژ سریع ۲۰۵ کیلوواتی سازگار است و می‌تواند در زمان ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری‌ها را از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند. خریداران این خودرو به مدت دو سال، ۳۰ دقیقه شارژ روزانه‌ رایگان از طریق ایستگاه‌های شارژر الکتریفای امریکا را هدیه می‌گیرند.

 

منبع

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و